Ara
erkek cilt bakimi
aydınlık cilt
c vitamini

Melanin Pigmenti Nedir? Cilt lekeleri nasıl kontrol altına alınır?

message
Yorum yok
star
Total Rating: 0

Pigmentler, canlı organizmalar tarafından oluşturulan ve bulundukları ortamlara renk veren maddelerdir. Hem insan bedeninde hem de doğada çok sayıda pigment bulunmaktadır. İnsan bedenindeki en önemli pigmentlerden biri olan melanin pigmenti, cilt renginin belirlenmesi gibi bir rol üstlenmektedir. Gözlerde, deride, kıllarda, dudaklarda ve meme uçları ile vajinada yer alan bu pigment, bulunduğu bölgelere esas rengini vermektedir. Bununla birlikte güneş ile temas eden bölgelerde melanin pigmentine daha sık rastlanmaktadır. Güneşin zararlı ışınlarına karşı ciltte güçlü bir direnç oluşturan bu pigment, coğrafik ve toplumsal özelliklerle göre her insanda farklı düzeydedir. Sağlıklı bir cilde sahip olabilmek adına bu pigmentin dengede olmasına dikkat edilmelidir. Dengesizlik durumunda, ortaya gözle görülür belirtiler çıkmaktadır. Melanin pigmentini kontrol altına alabilmek için günümüzde bitkisel, kozmetik ve kimyasal pek çok ürün bulunmaktadır.

Hiperpigmentasyon

Hiperpigmentasyon olarak adlandırılan durum, vücudun farklı etkenlere bağlı olarak normalden daha fazla melanin pigmenti üretmesini ifade etmektedir. Hiperpigmentasyon, cilt renginin koyulaşmasına neden olmasının yanı sıra cilt lekelerinin ortaya çıkmasına da yol açabilmektedir. Hiperpimentasyona yol açan başlıca durumları şu şekilde sıralamak mümkündür:

Östrojen Hormonu: Özellikle hamile kadınlarda ve kanser tedavisi gören hastalarda yüksek düzeylere ulaşan östrojen hormonu, cilt renginin koyulaşmasına yol açan öncelikli nedenlerden biridir. Ayrıca karaciğer fonksiyonlarının tam olmaması da bu durumu tetiklemektedir.

Güneş Işınları: Özellikle güneş ışınlarının yeryüzüne dik olarak iniş yaptığı saatlerde bu ışınlara maruz kalmak da hiperpigmentasyona yol açan nedenlerden biridir.

Addison Hastalığı: Adrenal yetmezlik olarak da tanımlanan bu hastalık, vücuttaki bazı hormonların üretiminin sınırlandırılmasına neden olmaktadır. Dengeleyici hormonların yeteri kadar üretilememesi, hiperpigmentasyon yaratımına neden olmaktadır.

Hipopigmentasyon

Hipopigmentasyon ise hiperpigmentasyonun tam tersi olarak, vücutta melanin pigmentinin normalin altına düşmesini ifade etmektedir. Bu durumda cilt normalden daha açık bir renge bürünmekte ve bazen de açık renkli lekeler meydana gelebilmektedir. Albinizm ya da albino hastalığı kalıcı hipopigmentasyon türlerinin başında yer almaktadır. Bununla birlikte cilt yanıkları, iltihaplanmalar ve bazı kimyasallar da hipopigmentasyona neden olabilmektedir. Bu tür etkiler genellikle geçicidir. Fenoller, arsenik ve klor gibi kimyasallar; adison hastalığı ile tiroid hastalıkları; B12 eksikliği, kronik protein kaybı ve ülseratif kolit gibi rahatsızlıklar da hipopigmentasyonu tetikleyen nedenlerdendir.

Melanin Pigmenti Dengeleyici Çözümler

melaninpigmenti

Melanin pigmentinin dengelenmesi, düşük olduğu durumlarda yükseltilmesini; yüksek olduğu durumlarda ise düşürülmesini ifade etmektedir. Yüksek melanin pigmentini dengelemek için arbutin son derece etkilidir. Japon bilim insanları tarafından geliştirilen ve son dönemlerde kozmetik sektörünün en yaygın kullandığı maddelerden biri olan arbutin, melanin fazlalığından meydana gelen cilt lekelerinin onarılmasında ve cildin beyazlatılmasında önemli bir role sahiptir. Zeytinyağı özlü cilt ürünleri de bu fazla melaninin dengelenmesine katkı sağlamaktadır. Bunlara ek olarak E vitamini ağırlıklı beslenmek de melanin dengesinin sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Cilt bakımı rutininze ekleyeceğiniz Aveclinic Aloe Vera Bakım Serumu ile cildinizi nemlendirirken içeriğindeki E vitamini ile cildinizi besleyebilirsiniz.

Melanin pigmentinin düşük olduğu durumlarda da yükseltmek için bazı yöntemlere başvurulması gereklidir. Güneş bu doğrultuda başvurulabilecek en etkili kaynaklardan biridir. Ancak güneş ışığından sağlıklı bir şekilde faydalanabilmek için ışınların dik geldiği saatleri değil, daha yatay olduğu saatleri tercih etmek önemlidir. E vitamini, melaninin dengelenmesinde oldukça etkilidir. Bu yüzden de E vitamini bakımından zengin cilt ürünlerinin kullanımı da mümkündür.

Aveclinic Leke Karşıtı Yüz Bakim Kremi ve Leke Karşıtı Vücut Bakım Kremi ile lekelerinizi kontrol altına alıp yeni leke oluşumunu önleyin. Leke oluşumunu önlemenin en etkili yollarından biri olan güneş koruma kreminizi de ihmal etmemenizde fayda var. Sağlıkla kalın.